#løpekroppen4549s første år

#løpekroppen4549 er sånn passe fornøyd med løpeåret 2022. #løpekroppen4549 fortsetter i 2023, om enn med noe reduserte ambisjoner innen løpingen?.

Løpeåret 2022

Garmin Connect sier 1514 km løping (mot 1621 i 2021), hvorav 297 km på mølle (223). Slett ikke håpløst. Problemet er at 1148 av dem ble løpt første halvår. Flere av dem er på fotballbanen med minstemann, så kanskje ikke akkurat hardcore løping. Andre halvår er til sammenligning katastrofalt sammenlignet med tidligere år. Jeg sto også over Tromsø Mountain Ultra 50 km for første gang. Det er en første gang for alt. Det er også en tiende og siste gang for noe.

Garmin Connect sier videre 705 km sykling (159), og det er jo en betydelig forbedring. Det meste av sykkelaktiviteten er på el-sykkel, uten at jeg har eksakt fordeling. Mindre trening gir mindre motivasjon til å opprettholde statistikken. Har ikke vært innom Strava veldig ofte andre halvår.

Videre sier Garmin Connect at jeg har gått 97 km (206) og 16 km/9 timer styrketrening (6/3). Jeg har nok trent litt mer styrke enn jeg har lagt inn på klokka.

Totalt sett har jeg registrert 405 aktiviteter (307), total avstand 2338 km (1999) og varighet på 246 timer (254).

De «hårete» – eller skal vi si «ullne» – målene for 2021 ble ikke innfridd:

  • Løpe 2000 km, fokusere på kortere distanser
  • Forsøke å holde kontinuitet og ellers være i aktivitet
  • Holde meg skadefri og løpeglad

Høydepunktet var likevel å løpe 10 km under Midnight Sun Marathon på 41:57 (med startnummer 4151):

I samløp med Elisabeth Dahlberg, Northern Runners, til vending 5 km.

For første gang siden 2012 har jeg vært plaget av en snikende skade (siden februar) som jeg håper å behandle og styrketrene meg ut av. Den har selvsagt tatt luven av løpegleden, men den skal jeg finne tilbake.

Det var 2022. As it was.

Mål for 2023

Kontinuitet, altså. Det funker. Mangel på kontinuitet funker også. Til å rasere form. Så det viktigste for 2023, i tillegg til å holde seg frisk, er å holde en viss kontinuitet i aktivitetsnivået. Løping eller ei. Lengste distanse fremover blir nok halvmaraton.

  • Registrere 300 timer med variert aktivitet
  • Holde meg skadefri og løpeglad
  • Løpe minst 1500 km
  • Løpe 10 km på under 43 minutter
  • Sykle mest mulig t/r jobb
  • Fremme trugeløping som trenings- og konkurranseform

Kickstarter uansett året med 10 km under Polar Night Marathon! Men du trenger neppe se opp for startnummer 2023.

Polar Night Marathon 2023: #løpekroppen4549 stiller på #Mørketidsmila

Godt nytt løpeår!
Thomas K. Føre
#løpekroppen4549

Reklame

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..